Jätkades Autosky veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

  • Kuni 2a garantii
  • //
  • Tehniline kontroll
  • //
  • Pikaajaline kogemus
  • +372 5555 33 31
  • Sõpruse pst 153, Tallinn

Aston Martin – oma rada käinud Briti sportauto

Esimest blogipostitust tasukski alustada algusest. Idee tutvustada blogi vahendusel Autosky erinevaid erilisi autosid tekkiski siis, kui sai soetatud USAst California osariigist Aston Martin Vanquish, mudeliaastaks 2013. Ka edaspidi jääme siin blogis tutvustama enda autosid natuke põhjalikumalt ning samuti ka meie poolt pakutavate automarkide põhjalikumat ajalugu ning tausta. 

Ja nagu algab tähestik A-tähega, algab ka meie esimene blogipostitus just Aston Martinist. Briti autotööstuse üks tuntumaid ning kindlasti glamuursemaid automarke. Aston Martini erilisus peitubki just tema eksklusiivsuses ning ehedas inglise väärikuses. Aston Martinit on tuntud juba aastakümneid, kui Bondi-autot ning seda on Aston Martin ka ise kasutanud palju oma turunduses.

Aston Martin sai alguse juba aastal 1913 Londonis kahe mehe poolt – Lionel Martin ja Robert Bamford. Esimene tolleaegne “Aston Martin” valmis aastaks 1915 ning tegu oli “Conventry-Simplex” 4-silindrilise mootoriga, mis asetati 1908 Isotta-Franchini automudelile. Londoni kesklinnas tõmmati käima ka tootmine, kuid see jäi pooleli väga ruttu seoses I maailmasõja puhkemisega, kus mõlemad mehed olid sunnitud liituma armeega. Peale sõda jätkasid mehed töötamist Aston-Martini kallal ning aastaks 1922 oli valminud Aston-Martin, mis saavutas oma lühikese tootmisperioodi jooksul 2 maailmarekordit: tippkiiruses ning kestvussõidus. Kasumlik see tootmine siiski ei olnud ning firma läks pankrotti ning vahetas järjest mitmeid kordi omanikke.
8c18e54d5df4b14c88cff44c93b5f365

1926 jõudis Aston Martin leedi Charnwoodi ning Renwicki ja Bertelli kätte. Firma sai omale nimeks Aston Martin Motors ning seejärel hakati investeerima palju just võidusõitu. Enamik mudelitest olid  2-kohalised lahtised sportlikud kupeed. Augustus Bertelli näol oli ka ise tegemist talendika võidusõiduentusiastiga tänu millele saavutas Aston Martin suure edu Le Mansi ja Mille Miglia võidusõitudel aastatel 1926 – 1932. 1932 sattus ettevõte taas finantsraskustesse ning pidi loobuma sportautode tootmisest. Jätkati veel tänavasõiduautode tootmisega mõni aasta, kuid siis puhkes taaskord maailmasõda, järjekorras juba II.
aston

Peale II maailmasõda, aastal 1947, algas taaskord uus ajastu Aston Martini ajaloos. Seekord Sir David Brown ajastu. Ettevõtte ostis David Brown Limited ning sellest ajastust pärinebki mudeliseeria DB. Samal ajastul ostis Aston Martin ka Lagonda, kes oli tol hetkel suur mootoritootja. Esimesed DB-mudelid said omale südameks 2,6-liitrise Bentley disainitud mootori, mis osutusid väga populaarseks. DB seeriaga taastati Aston Martini võidusõidujuured ning DB5 aastal 1963 andis suure tõuke Aston Martinile maailma mastaabis. Ka hiljem on Aston Martin vahetanud omanikke paaril korral, tuntuimaks kosilaseks võib pidada Fordi aastatel 1994-2007. Aastast 2007 kuulub Aston Martin Motors David Richardsi juhitud investorite grupile.
aa70212

Aastal 1964 filmis 007: Goldfinger kasutati esimest korda Aston Martinit Bondi-autona. Selleks oli hõbedane Aston Martin DB5, mis oli aasta tagasi ilmavalgust näinud. Sellest filmist sai alguse tänaseks üle 50 aasta kestnud seos James Bondi ning Aston Martini vahel. Tänu sellele filmile saavutatud globaalse edu laineharjal ratsutab Aston Martin tänaseni. DB5 on teinud “come-backi” mitmes erinevas James Bondi filmis ka peale seda. Algse registreerimismärgiga BMT 216A DB5 oli võimalik üle pika aja näha filmis Skyfall, tähistamaks 50 aasta täitumist esimesest DB5 mudelist Bondi-filmis.
au003-aston-martin-db5-bond

Tänapäeva Aston Martinit tuntakse kui klassikalist sportlikku tehnoloogiast pungil sport või supersport autot, mis sobib kasutamiseks ka igapäevaselt. Aston Martini mudelivalikusse kuuluvad hetkel Vantage, DB9 GT, sel aastal esitletud DB11 (pildil), Rapide S ning Vanquish. Kõik Aston Martini mudelid kasutavad 6.0L V12 mootorit peale Aston Martini populaarseima mudeli, V8 Vantage.
aston-martin-db11-3

Aston Martin pole ka loobunud oma võidusõiduajaloost ning hetkel osaleb Aston Martin Racing kahel rahvusvaheliselt tuntud võidusõidusarjas FIA WEC World Endurace Championship, mille hulka kuulub ka Le Mans 24h sõit ning British GT Championship võidusõidusarjas.
2015-24-Heures-du-Mans--JPB-1524A-JPB-9258_n

Kui postitus tundus huvitav ning tunned, et ka Sinu sõbrad võiksid teada rohkem Aston Martini ajaloost, siis jaga seda postitust oma Facebooki-seinal või saada omapoolse soovitusega mõnele heale sõbrale!