Jätkades Autosky veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

  • Läike tee 6

Minu süda kuulub Volvole

Kui meie eelmisest blogist said lugeda, kuidas on Volvo ära võlunud Loomakliiniku omaniku Tõnu, siis seekordses kirjatükis vaatame, kuidas see Rootsi bränd on suutnud ühele Eesti naisele südamesse pugeda.


Ostja profiil

Nimi: Liina
Eelarve: 15 000€
Auto kasutustihedus: Igapäevases kasutuses
Peamine kasutuskoht: Töö- ja erasõidud
Maastiku võimekus: Soovitatavalt nelivedu
Kui pikaks ajaks soovin autot võtta: 36 kuud
Uus auto võiks olla:

  • Volvo XC90
  • Volvo XC60

Uue auto puhul ei soovi:

  • Veluursisu
  • Diiselmootorit

 

Liina tegeleb igapäevaselt üsna mehelikus valdkonnas, kus lisaks ettevõtte juhtimisele tuleb rinda pista rasketehnika müügiga. Selliselt võib öelda, et ta on tehnikaga üsnagi sina peal.

Autot kasutab Liina tihti, sõites aastas keskmiselt 30 000 km. Laias laastus jagunevad sõidud pooleks töö- ja erasõitude vahel. “Mulle meeldib väga matkamas käia,” nendib Liina, otsides selleks ilusaid matkaradu erinevatest Eesti otsadest. “Auto, millele saan kindel olla, on matkal käimiseks hädavajalik. Ma ei kujutaks ette, kui tulen pimedas matkarajalt ja auto ei lähe näiteks käima”.
 

Miks aga Liina on just Volvo juurde püsima jäänud? 


Kuidas jõudsin Volvo juurde 

Autodena on Liina alati eelistanud Volvosid, mida tal on elu jooksul olnud juba lausa 4. Nendeks on vanuse järjekorras vaadatuna mudelid Volvo V70, S60, S40 ja hetkel omab ta S80.
 

“Oma esimese Volvo ostsin 9 aastat tagasi. Kuigi turul oli valik suur, paelus mind selle margi juures just turvalisus ja vastupidavus, millest olin palju head kuulnud,” ütles Liina. “Kasutades enne seda teisi automarke, pidin väga tihti remonditöökodasid külastama, mis muutus pikapeale tüütuks.”

Liina sõnul oli tema esimene emotsioon Volvosse istudes – “see on ju nii mugav.” Eriti hästi andis see tunda just pikkadel sõitudel, kus lõpuks ei tahtnudki oma mugavast juhiistmest püsti tõusta. “Ma ei pidanud pettuma ka V70 ehituskvaliteedis, kus ainukeseks mureks sai rehvide ja iga-aastane õlivahetus,” ütles ta. 

Kuigi oma esimest Volvot ostes tuli rahakotti natuke rohkem kergendada, kui mõne teise margiga, siis oli see igat eurot väärt ja ta ei kahetse seda ostu kuidagi. 

Audi vs Volvo 

Pärast paari aastat Volvo V70-ga sõitmist, otsustasin selle uuema mudeli vastu välja vahetada. Minu üllatuseks ei leidnud ma aga ühtegi sobivat Volvo mudelit järelturult. Pettumusega võtsin endale Audi A4 2.0L diisli, kuna teadsin, et tegemist on samuti preemiumklassi autoga. 


Oma aega Audiga võin kokku võtta järgmiselt – see masin oli tänu diiselmootorile oluliselt mürarikkam ja uimasem, kui mu bensiinimootoriga Volvo V70. Lisaks oli Audiga nii palju tehnilisi probleeme, et sain taaskord omale autahvli remonditöökoja seinal, kui kuu parim klient. 


Audil oli aeg minna. Seekord nägin uue auto otsimisega pikalt vaeva ja leidsin lõpuks sobiliku Volvo S60 mudeli. 

Suur Volvo on mõnusam kui väike Volvo


Kui ma tooks iga minu käsutuses olnud Volvo mudeli kohta välja tema head ja vead, siis saaksin sellise nimekirja 

Volvo V70

 

Aasta 2007 Volvo V70 mudeli puhul meeldis mulle auto ruumikus ja seda just pagasniku osas. Mäletan, et suuremad kolimised saidki just selle autoga ära tehtud. Eriti kui Sul on pere, lapsed ja koerad, siis ruumipuudust selle mudeliga kindlasti ei tule.

Volvo S60

 

See Volvo S60 aastast 2002 on olnud siiani üks minu lemmikutest. Hele nahksisu, bensiinimootori puhul väga mõistlik kütusekulu ja endiselt eeskujulik sõidumugavus.

Volvo S40

 

See 2007 aasta Volvo S40 mudel oli minu käsutuses kõige lühemat aega. Kuigi kvaliteet oli autol hea, oli see mudel lihtsalt liiga väike. Näiteks tundsin ennast maanteel suurematel kiirustel sõites isegi natuke kõhedalt. Kui oled kord juba harjunud, et kõik Sinu elamine mahub auto pagasnikusse ära, on raske minna väiksema auto peale üle. 

Volvo S80

 

Minu praegune auto ja kõikidest eelnevatest Volvo mudelitest kõige meeldivam on S80. See auto on just piisavalt suur ja mugav, pakkudes hulgaliselt ruumi ja mugavust nii eesmisel kui ka tagumisel pingil istujale. Ühe eripärana tooksin välja masina suurepärase stabiilsuse ja eeskujuliku soorituse maanteekiirustel sõitmisel. Minu mudelil on 2.4l bensiinimootor ja 147 kW võimsust, millega on möödasõite lausa lust teha.

Kokku ei ole hoitud ka salongi kvaliteedilt, kus tänu heale müraisolatsioonile ning veel paremale audiosüsteemile võib lausa ära unustada, et roolis istud. Auto üldine ehituskvaliteet on lausa imeline, kus masina 330 000 km-se läbisõidu juures pole mul kordagi sellega suuremaid tehnilisi probleeme olnud. 

 

Samas on aeg edasi liikuda ja vaadata endale uus (kasutatud) masin.

 

Milline oleks minu ideaalne (uus) Volvo 

Lisaks sellele, et minu järgmise masina mark peab kindlasti olema Volvo, tahan proovida selle Rootsi autotootja nelikveolisi variante. See natuke küll piirab mu valikut, kuna igast Volvo mudelist pole nelikveolist varianti tehtud aga samas tulevad mängu maasturid, mida ma varem omanud ei ole. Põnev oleks teada, kuidas nendega sõita on.

 

Hetkel on turul saadaval järgmised Volvo nelikveolised mudelid:

 

  • Volvo S90 sedaan
  • Volvo V90 universaal
  • Volvo V60 universaal
  • Volvo XC40 väiksem maastur
  • Volvo XC60 keskmise suurusega maastur
  • Volvo XC90 suuremõõtmeline maastur

Kui tahad näha, millised kontrollitud taustaga Volvo mudelid on hetkel Autosky’s müügil, siis vajuta siia.

 

Tänaseks olen käinud Autosky’s mitme Volvo mudeliga proovisõitu tegemas. Näiteks jäi väga hea mulje Volvo XC60-st, mis oli ühtviisi mugav ja teisalt kõrge ning turvaline. Samas ma tõenäoliselt seda mudelit ei valiks, kuna see jäi kuidagi liiga väikseks minu jaoks. Ruumikuse poolest tundus, et tagaistujatel ei oleks seal sama palju ruumi, kui mu praeguses Volvo S80-s. 

 

 

Järgmiseks tegin proovisõitu Volvo XC90-ga, mis oli armastus esimesest silmapilgust. Kõige rohkem avaldas muljet selle masina suur ruumikus, väga stiilne interjöör ja milline imeline stabiilsus maanteel. Salongis oli iga detail läbimõeldud ja sõidumugavus on täiesti uus tase võrreldes minu praeguseks juba 15 aastat vana Volvo S80-ga.

 

 

Huvi pärast käisin proovisõitu tegemas ka Volkswagen Touaregiga, mis on sama klassi auto nagu Volvo XC90. Autol polnud otseselt häda midagi aga üldine sõidumugavus oli minu jaoks siiski parem just Volvol ja samuti meeldis mulle viimase interjöör oluliselt rohkem.

 

Volvo XC90-st peab kindlasti saama minu järgmine auto – siin pole kahtlustki.

 

Kokkuvõte

Kuna autode maailm on lai ja kirju, siis soovitan kõikidel uue või kasutatud auto soetajatel minna kindlasti oma väljavalitud masinaga proovisõitu tegema. Minu jaoks on see just kõige tähtsam proovikivi igale uuele autole, mida soetada kavatsen.

Eks iga autotootja kiidab oma toodangut taevani. Rääkides aga tuttavatega nende kasutuskogemusest ning ise autorooli istudes saad aru, mis nendest on lihtsalt müüginõksud ja mis on päriselt hea selle auto juures. Kindlasti soovitan ka Autosky müügiekspertide poole pöörduda, kes aitasid mind oma unistuste auto valimise igal sammul.