Jätkades Autosky veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

  • ASUME UUEL AADRESSIL: LÕÕTSA 8A

Autod, mida ei tasu 2018 aastal maha magada

Aasta 2018 ei ole enam mägede taga. Nagu ikka, toob tulev aasta palju mudeliuuendusi ja innovatsiooni automaailma. Kui oled plaaninud endale lähiajal soetada uue auto, siis pane see mõte korraks ootele ja loe edasi, sest järgnevalt teeme valiku Sinu jaoks keerulisemaks.

Valiku tegemisel võtsime eesmärgiks kajastada võimalikult erinevaid segmente, olgu see siis supermini või luksusauto – ühesõnaga kõike, mis panevad oma ilu ja innovatsiooniga suu vett jooksma.

BMW 3. seeria
BMW 3. seeria 2018, Autosky












Hind:
alates 33 000€ (eeldatav)
Müügil: 2018 keskel

Kompaktsete luksusautode segment on pidevas muutumises, et kaasas käia tehnika uuendustega nii salongid kui mootoris. Sama käib ka BMW 3. seeria kohta, mis tõi alles eelmine aasta välja mudeliuuenduse. Samas ei ole 2018 aasta uuendused mitte lihtsalt kosmeetilised vaid tegemist on kapitaalse muutumisega.

Tulev 3. seeria, koodnimega G20, hakkab kasutama Baierimaa inseneride poolt välja töötatud uuenduslikku modulaarset CLAR platvormi. Hetkel on uus platvorm kasutust näinud BMW viimastes 5. seeria ja 7. seeria masinates. Kõige väiksemaks mudeliks CLAR platvormi jaoks saabki olema kompaktne 3. seeria.

CLAR platvormi üheks eripäraks on erinevate materjalide kasutamine, nagu näiteks alumiinium, magneesium jms, mis aitab autol kaalust alla võtta. Uue 3. seeria puhul on suudetud kokku hoida lausa 70 kg, mis nii väikese masina puhul parandab oluliselt sõidudünaamikat.  

Kindlasti on oodata ka uuendusi auto interjööris, kus tõenäoliselt on asendatud analoogsed näidikud digitaalsetega. Samuti loodame kohata BMW viimast hääle ja viipega juhitavat iDrive multimeediasüsteemi.

Mootorid tulevad suure tõenäosusega üle olemasolevalt 3. seeria BMW-lt, koos pistikhübriidi ja elektrimootori valikuga. BMW sõnul luuakse mootoritest ka Efficient Dynamics versioonid, mil natuke suurem jõudlus madalama CO2 emissioonitaseme juures.

BMW X2
BMW X2 2018, Autosky





Hind: alates 35 000€ (eeldatav)
Müügil: 2018

Tuleval aastal saavad kõik BMW fännid rõõmustada, sest välja on tulemas täiesti uus linnamaastur nimega X2. Oma olemuselt mahub uus mudel kenasti olemasolevate X1 ja X3 vahele.

X2-e väliseks tunnuseks saab olema sportlik madal katuseprofiil, mis eristab seda X1-st. Tänu sellele on esiklaas laugema profiiliga ning tagumised aknad natuke väiksemad. Samas ei soovi BMW uue mudeliga väga radikaalselt erineda olemasolevatest X-seeria mudelitest, nii et tõenäoliselt on ülejäänud keredetailid suhteliselt sarnased.

Kuigi salongi disaini pole veel avalikustatud, võib julgelt pakkuda, et kasutusele on võetud preemiumklassi materjalid. Samuti soovime masinas näha BMW viimast iDrive süsteemi, millega saad mugavalt juhtida kogu auto tööd.

X2 mootorite valik tuleb suure tõenäosusega X1-lt, kus valikus nii diisel kui ka bensiin. Nõrgemate mootorite võimsuseks on 136 hp ning tugevamatel kuni 231 hp. Kiiruse armastajad võivad tulevikus rõõmustada M-seeria üle, millel suutlikust kuni 300 hp.

Hind mahub uuel linnamaasturil samuti oma kahe sugulase vahele, olles X1-st kallim aga jäädes X3-le alla. Baasversiooni võiks selliselt kätte saada 35 000€ eest.

BMW X7
BMW X7 2018, Autosky



Hind: alates 85 000€ (eeldatav)
Müügil: 2018 keskel

Siiani on suurim BMW meie tänavatel olnud X5, mida on võimalik osta ka 7-kohalisena. Tuleval aastal see aga muutub, kui välja tuleb autotootja uus lipulaev X7.

Tegemist saab olema kolossaalse masinaga, millel pikkust 5 meetrit. Sellisena tahab BMW oma suure jalaga astuda Mercedes GLS’i, Audi Q8 ning Eestis väga populaarse Volvo XC90 varvastele.

BMW X7 2018 salong, Autosky

Väljastpoolt paistab X7 juures esimese silma BMW-lt tuttav neerukujuline esivõre, mis tänu kitsastele esituledele tundub eriti massiivsena. Auto sisemuses on keskkonsooli kõik nupud asendatud kahe suure digitaalse puutetundliku ekraaniga, mis reageerivad ka viibetele.

Mootoritena on oodata 6-silindrilist 3.0l turbodiislit ja 4.4l topelt-turboga V8 bensiinimootorit, mil 445 hobujõudu. Samuti on oodata pistikhübriidi.

Audi A1
Audi A1 2018, Autosky













Hind:
alates 20 000€ (eeldatav)
Müügil: 2018

Audil on ees tegus aasta mitmete mudeliuuendustega. Esimesena nendest tooks välja kõige väiksema, milleks on luukpäraga supermini Audi A1. Mudelil tuleb järgmine aasta välja teine generatsioon. mis toob kaasa mitmeid suuremaid muudatusi.

Peamise muutusena hakatakse tulevast A1 ehitama VW grupi kõige väiksemale MQB platvormile, mil nimeks A0. See toob endaga kaasa mitmeid uusi võimalusi A1 jaoks, nagu näiteks pikem teljevahe, tänu millele muutub tagaistujate jalaruum suuremaks ning pagasiruum mahukamaks.

Auto välimist ilu pole veel kahjuks avalikustatud, samas on oodata disainielemente Audi kompaktselt linnamaasturilt Q2, mis annaks superminile nurgelisema ja jõulisema väljanägemise.

Mootorite valikus näeme tõenäoliselt uuenenud 1-liitrilist turbolaetud bensiini, mis arendab 75 kW ning 1.5-liitriseid diisel- ja bensiinimootoreid, mille võimsusteks 67kW ja 119kW. Võimalik on, et tulemas on ka A1 pistikhübriidi, mis seob endas 1-liitrise bensiini- ja elektrimootori. Kiiruse fännidele pakutakse S1 mudeliversiooni, mil tuksub südames 2-liitrine bensiinimootor.


Audi A6
Audi A6 2018, Autosky




Hind: alates 40 000€ (eeldatav)
Müügil: 2018 keskel

Uus Audi A6 on mõeldud konkureerima selliste luksusmasinatega nagu Mercedes Benz E-klass ning kategooria populaarseima BMW 5. seeriaga. Konkurentidest üleolekut tahab nelja ringiga automark peamiselt näidata on uue tehnoloogia.

Audi on alati olnud uhke oma tehnoloogiliste uuenduste üle, mida paljud teised automargid hakkavad ajapikku matkima. Seda on näha ka käesoleva aasta juulis turule tulnud Audi A8 pealt, mis tõi endaga kaasa mitmeid autotööstuses seninägemata tehnilisi lahendusi.

Kuna Audi A6 on ehitatud samale MLB platvormile nagu tema suurem vend A8, siis loodame näha samasid uuendusi  A6-s. Ägedaim nendest on Traffic Jam Pilot (liiklusummikute juht), mille sisselülitamisel võid kuni 60-kilomeetrise tunnikiiruse juures lasta roolist lahti ning auto kiirendab, pidurdab ja hoiab rida täiesti autonoomselt. Tegemist on esimese tänavakõlbliku tehnoloogiaga, mis saanud rahvusvaheliste autotööstuse standarditega tegeleva SAE käest 3. taseme autonoomsuse sertifikaadi.

Meiepoolt aga hoiatus – süsteem töötab ainult korraliku ridadevahelise eraldusjoone olemasolul.

Uut Audit ootame 2018 aasta keskel. Praeguste hindadega arvestades hakkavad uue mudeli hinnad tõenäoliselt 40 000 eurost.


Audi Q8
Audi Q8 2018, Autosky





Hind: alates 70 000€ (eeldatav)
Müügil: 2018 keskel

Audi Q8 puhul on tegemist täiesti uue keremudeliga, millega hakatakse tähistama Audi suurimat linnamaasturit ja tõenäoliselt ka uut lipulaeva A8 kõrval. Mudel jõuab müüki 2018 aastal.

Nagu lipulaevale kohaselt, on tegemist väga suure ja luksusliku autoga, millel pikkust lausa 5 meetrit ning teljevahe 3 meetrit. Tänu suurele teljevahele on hulgaliselt ruumi nii ees- kui ka tagaistujatele ning pagasi jaoks.

Täiesti uut mudelit disainides võtsid Audi kujundajad endale natuke vabamad käed ning andsid suurele maasturile sportliku kupee väljanägemise. Jõulisemad jooned on disainerite sõnul üldine suund, mille suunas Audi Q-seeria mudelid liikuma hakkavad.


Audi Q8 2018 salong, Autosky


Eraldi tasub mainida Audi täiesti uut lähenemist keskkonsooli kujundusele, kust on ära kaotatud kõik nupud. Nüüdsest saad kogu keskkonsooli juhtida läbi viibetele reageeriva puutetundliku ekraani. Kuulujutud käivad, et Audi on võtnud oma uuele multimeedia süsteemile aluseks Android OS-i, millega saad mugavalt mängida selliseid äppe nagu Spotify, Google Play Music jms.

Mootoritest on esialgu avalikustatud ainult 3-liitrine e-tron V6 hübriid, mil võimsust 330kW. Audi sõnul suudab mootor kiirendada suure masina 100km/h lausa 5.4 sekundiga. Mootorite valik kindlasti veel täieneb ning oodata on ka võimsamat SQ8 mudelit.
 

Porsche Panamera Shooting-brake
Porsche Panamera Sport Turismo 2018, Autosky





Hind: 100 000€ – 160 000€
Müügil: 2018

Saksa sportautode tootja laseb tuleval aastal välja mitu mudeliuuendust. Kosmeetilist kuuri on läbimas kompakt-linnamaastur Macan ning kuulujutud käivad Panamera soodsamast väikevennast Pajunist, mis saanud oma (vähemalt esialgse) nime sõnadest Panamera Juunior. Vast kõige huvitavamaks uudisautoks võib aga pidada Porsche Panamera Shooting-brake’i, ehk iga pereisa unistust – Porsche esimest universaalkerega mudelit.

Shooting-brake väljend on pärit 19. sajandi inglismaalt. millega tähistati jahimehi ja nende saagi ning varustuse vedamiseks mõeldud masinaid. Kuna varustust on teatavasti jahimeestel palju, siis kujunes sedatüüpi kerega autodest välja tänapäevased universaalid. Porsche Panamera Shooting-brake õige nimetus on seega hoopis Sport Turismo.

Esmapilgul on Panamera Sport Turismo identne oma sedaanist sõsaraga. Ja seda ta ka suurel määral on – mõlemad on ehitatud samale platvormile, seega on nii teljevahe kui ka salongi ruumikus enam-vähem võrdsed. Lisaks jagavad masinad mootorite valikut, pidureid, velgesid jms tähtsat, mille alusel võib eeldada, et universaaliga sõites saate samalaadse sportliku ja täpse sõidukogemuse.

Sport Turismo salong on ehitatud väga luksuslikult, kasutades kalleid materjale ning viimast sõna tehnikas. Erinevalt sedaanist saab Sport Turismole nüüdsest valida tagumisele pingireale keskmine “lisaistet”.
Porsche Panamera tagaistmed
Väljastpool on erinevusi näha rohkem, kus Porsche on kujundanud sedaan-Panamera laugelt langeva tagaosa asemele uue ja jõulise universaalkere, mida kaunistab elektrooniline adaptiivne spoiler. Viimane reageerib erinevatele sõidukiirustele, tulles kiirema sõidu puhul rohkem kere seest esile.

Tänu uuenenud tagaosale on suurenenud ka pagasiruum, mis mahutab nüüdsest 520L. E-hübriid mootoriga mudelil on pagasiruum lisaakude arvelt küll natuke väiksem.

Sport Turismot hakkab edasi viima 3.0 V6 vabalt-hingav või turboga mootor ning võimsam 4.0l topelt-turboga V8, mil jõudu 410 kW.


Aston Martin Vantage
Aston Martin Vantage (Autocar), Autosky


Hind: alates 170 000€ (eeldatav)
Müügil: 2018

Aston Martin Vantage on pika ajalooga luksuslik sportauto, mis sai viimase mudeliuuenduse aastal 2005. Tuleval aastal on aga oodata erudeeritud masinale uut järelkasvu, mis toob endaga kaasa mitmeid muutusi.Väljastpoolt on auto võtnud kujunduselemente praeguselt DB11-lt. See on ka mõneti loogiline, kuna Vantage ehitatakse DB11 uuele alumiiniumist platvormile. Samuti on näha sarnasust viimase Bondi filmist Spectre tuntud DB10-ga.

Aston Martini’i mootorid hakkavad kasu lõikama inglasti autofirma ning Daimleri vahelisest kokkuleppest, mille kohaselt hakkab Vantage’s tõenäoliselt tuksuma Mercedes-Benz AMG-st tuttav 4.0l topelt-turboga V8 mootor. Võimsamasse mudelisse jõuab 5.2l topelt-turboga V12 mootor, mida hetkel kasutab Aston Martin DB11.

Autotootja sõnul pole vaja karta, et Vantage saab olema koopia olemasolevatest mudelitest. Aston Martin on andnud märku soovist eristada oma autosid nii visuaalselt kui ka dünaamiliselt üksteisest. Firma enda sõnul on Vantage näol tegemist kõige paremini juhitava mudeliga nende praeguses rivistuses.

Kokkuvõte

Nagu näha on tuleval aastast oodata mitmeid uusi mudeleid ja mudeliuuendusi, mis kõik lubavad uusi tehnoloogiaid ning veelgi paremat sõidukogemust. Nüüd kui juba täpsem siht silme ees, siis vaja ainult raha hakata koguma, et endale uus neljarattaline sõber koju tuua.