Jätkades Autosky veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

  • Läike tee 6

Blogiseeria: Soovin osta autot, millega libedal ajal ohutum sõita

Tutvustame uut blogiseeriat

Auto ostmine on võrdlemisi keeruline tegevus, mis vajab suuremat süvenemist. Alati ei teagi, kust otsast alustada – oled näinud linnapildis mõnda ilusat mudelit ja kujutad ennast juba ette selle roolis. Samas on palju küsimusi, millele ei teagi, kust vastust leida. 

Selliste murede lahendamiseks alustame uue blogiseeriaga, mille eesmärk on tuua lugejani reaalsed auto valimise mured. Oleme rääkinud potentsiaalsete ostuhuvilistega ning pannud kirja nende konkreetsed vajadused ja eesmärgid. Blogiga loodame leida igale küsimusele ka personaalse vastuse. Loe edasi ja leiad ehk endagi küsimustele vastuseid. 

Soovin osta autot, millega libedal ajal ohutum sõita

Talv on käes ning autoteel temperatuur tihti alla 0-kraadi. Sõites peamiselt mööda Tallinna tänavaid ja päris regulaarselt ka linnast väljas, tuleb rinda pista libedate teeoludega ning vahel ka lumiste kõrvalteedega. Selliselt vaatan külmade tulekul kerge kadedusega nelikveoliste masinate omanikke, kes navigeerivad jäiseid teeolusid näiliselt mängleva kergusega.

Hetkel sõidan vana Saab 900-ga, mil vanust juba 19 aastat. Kuigi masin on ehitatud nagu keskmine pommivarjend, on ka sellel juba suuri kulumismärke näha – nimelt kipub summuti ohtrast remontimisest vaatamata alt ära kukkuma ning uusi varuosasid pole hulgalise rooste tõttu võimalik kuskile kinni kruvida.

SAAB-900_1994_Kupeja_15119112035_3
Positiivse omadusena võib praeguse masina juures kindlasti välja tuua selle suure kaalu, tänu millele on hea sügavast lumest läbi tuhiseda. Samuti läks auto alati ka kõige suurtemate külmadega käima (vahel sai ka naabrimeest krokodillidega aidatud). Masin on piisavalt lai, et mahutada ära oma pere kahe väikse lapsega.

Negatiivsete punktide all tooksin samuti esile masina suure kaalu, mis muutis tänu suhteliselt nõrgale, 97 Kw-sele, mootorile sõitmise uimaseks ja kütusekulukaks. Libedaga sõites on Saab tänu oma vedavale esisillale tugevalt alajuhitav. Uuelt masinalt tahaks kindlasti paremat juhitavust, mis tagaks turvalisema sõidu libedaga.

Autosky, millist masinat te mulle soovitaks? Kuna Saab on kahjuks pankrotis ja teisi marke pole proovinud, siis ootaks huviga teiepoolseid soovitusi.


Ostja profiil

199130_5190058781_6031_nNimi: Jaan
Eelarve: 20 000€ kanti. Kuumakse koos kindlustega alla 250€
Auto kasutustihedus: igapäevane.
Peamine kasutuskoht: enamasti linnas, korra-kaks nädalas ka maanteel/väiksematel kõrvalteedel.
Maastiku võimekus: paar korda aastas vast leian mõne mülkasema koha ülesse, samas selle järgi kindlasti ei valiks autot
Kui pikaks ajaks soovin autot võtta: vähemalt 3. aastaks
Uus auto võiks olla:
  • Libedaga turvaline;
  • Ökonoomne nii linnas kui maanteel;
  • Hea kiirendusega, et ei jääks möödasõitudel hätta;
  • Mahutama mugavalt 4 inimest ja nende kola;
  • Vastupidav, et ei peaks kartma perega teepeale jäämise pärast;
  • Erinevad mugavuslahendused on kindlasti teretulnud. Seda enam, kui sooviks perega pikemaid autoreise ette võtta;
  • Võimalust vahel libedaga külg ees kurvi võtta.
Uue auto puhul ei soovi:
  • Maasturit;
  • Traditsioonilist pereautot;
  • Ilma turbota mootorit.

Millist autot valida

DSC_9619_sky-768x1024Kristjan Must
Autosky müügiekspert

Rõõm näha Jaan, et Sinu soovid uue auto jaoks on juba niivõrd detailsed. Õnneks on need ka väga realistlikud ning kattuvad paljude teiste autoostjatega. Hea on näha, et Sa ei ole oma argipäeva vajaduste kõrvalt minetanud soovi autost rõõmu tunda. See on eriti tähtis olukorras, kus enamus meist veedab igapäevaselt autos mitu tundi.

Oma esimeses soovituses paneksin põhirõhu turvalisusele, mida ma näen, et hindad kõrgelt. Samas ei pea turvaline auto tingimata tähendama igavat. Seda enam, kui kasutad oma masinat igapäevaseks liiklemiseks.

Soovitus 1: Tagasillavedu kui lustikummut

140903_SnowDrift_H.jpg.resource.1409831008157

Minu esimene soovitus oleks soetada endale tagasillaveoline masin. Kindlasti ei tee Sa niimoodi mööndusi turvalisuses, kuna tänapäeva masinad juba naljalt külglibisemisesse ei lähe. Samas saad ikkagi esimese lumega salaja kodunt välja hiilida, kõik veojõukontrollid välja lülitada ning mõni tühjem kurv külg ees läbida.

Esisillaveolised autod on libedal ja suurematel kiirustel enamasti alajuhitavad (auto sõidab kurvis otse). Seda seetõttu, et lisaks auto edasiviimisele peavad eesmised rehvid ka piisavalt hästi teega haakuma, et autot kurvis juhtida. Kui esirattad kaotavad libedaga sõites haakuvuse teega, siis lükkab auto raskus masinat sirgelt edasi, olenemata kas keerad rooli või mitte. See on ka üks põhjus, miks enamus võidusõiduautosid on tagasilla- või nelikveolised. Valides endale tagasillaveolise masina, saad Saabiga võrreldes kindlasti juhitavust kõvasti juurde.

Nagu aru sain, siis teed enamus oma sõite linna piires. Selliselt ei ole kindlasti vahet, kas omad tagasilla- või nelikveolist masinat. Tänapäevase taganttõukuriga on isegi suurtel kiirustel võimalik sõita kirurgilise täpsusega. Soovitaksin neljaveolist pigem maal elavale inimesele.

Ainuke, milles esisillaveoga auto on tagasillast parem, on sügavate lumehangede läbimine. Seda nimelt seepärast, et esiveolisel autol lasub raske mootor otse vedavate rataste kohal, surudes need oma raskusega tugevalt vastu maad. Siin pead juba ise oma kogemuse pealt arvestama, kas ja kui tihti tuleb paksu lumega sõitmist ette.


Mudelisoovitus:

3- või 5- seeria BMW

nuova-bmw-serie-3-touring_31

BMW 3-seeria on jõudnud tänapäeval juba sinnani, kus kõik lisavarustus on sama nagu 5-seerial. Kui komfortistmed pole olulised ning sobivad ka tava- või sportistmed, on 3-seeria mudelite hinnatase oluliselt madalam 5-seeriast. Sama kehtib ka kindlustustega.


Soovitus 2: Nelikvedu
BMW-Xdrive-logo

Kui tagasillavedu on esialgu liiast, siis talvel saad kindlasti väga hea sõidukogemuse nelikveoliste masinatega. Viimane tagab väga hea teel püsivuse, kohapealt äramineku ning turvalised möödasõidud. Kuigi viimaste Eesti talvedega on nelikveo eelised muutunud suhteliselt nišilisteks, siis sõidustabiilsust silmas pidades ei ole külmaks ajaks parimat valikut, kui neli vedavat ratast.

Nelikveoline masin annab teistest veojõuskeemidest teega oluliselt parema haakuvuse just lumistes ja mudastes oludes. Kui Sa näiteks sõidad talvel tihti linna kõrvalteedel, kuhu lumesahk alati ei jõua, või tahad jõulupühadel minna linnast välja, aitab nelikvedu Sul kõige paremini kohale jõuda. Seda enam, et tihtipeale on sellised autod tavapärasest natuke kõrgema kliirensiga.

Lülitades stabiilsuskontrolli välja, muutub libedaga kurvi võtmine ka oluliselt lõbusamaks. Kuna Sa mainisid oma soovides ka head kiirendamist, siis libedaga saad nelikveolisega kindlasti kõige paremini (loe kiiremini) kohapealt minema. Kindlasti pea aga sõites turvalisust silmas, sest võimeka masina roolis kipuvad juhid kindlasti julgemaid otsuseid tegema.


Mudelisoovitus:

BMW-5series-sedan-imagesandvideos-1920x1200-05

Nelikveolist sõidukit valides tasub hoolikalt läbi mõelda, mida sellega tegema hakkad. Kui Sinu peamine eesmärk on pakkuda transporti neljale inimesele ning ei ole igapäevaselt vaja tarida suuremaid asju pagasnikus, siis soovitaksin vaadata 5-seeria poole.

BMW 5-seeria on saadaval ka nelikveolisena. Siin soovitan aga kindlasti tähelepanu pöörata mootori võimsusele. Võttes endale nõrga mootoriga masina võib see raske kere liikuma panemisel hätta jääda. Lisaks “röövib” nelikvedu omakorda jõudu vähemaks, muutes nõrgema masina väga uimaseks.
BMW-X5_wallpaper_1920x1200-Nr.03
Juhul, kui vead tihti suuremat lasti või läbid lumiseid teid nii maal kui linnas, siis tasuks kaaluda X5 mudelit. Selle masina mahutavusega juba hätta ei jää – 5 inimest mahuvad autosse väga mugavalt ära ja võimalus on valida ka 7-kohaline mudel. Samuti saad oluliselt raskemat haagist kasutada ilma, et teeksid mööndusi sõiduomadustes ning -turvalisuses.

Kokkuvõte

Loodetavasti saite blogi lugedes targemaks ning vastuseid vähemalt mõnele oma küsimusele. Kui aga küsimusi on siiani rohkem, kui vastuseid, siis saada meile e-kiri aadressile kristjan@autosky.ee ja proovime neile kõigile vastused leida.