Jätkades Autosky veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

  • Läike tee 6

Millest alustada auto otsimist?

Sõiduki soetamine on tõsine asi, sest aparaadi valik, millesse usaldad enda ja kaasliiklejate elu, kui ka enda tulevaste toimetuste efektiivsuse, ei tohiks tulla kergekäeliselt. 

Käesolev postitus on vaid sissejuhatus teemasse, et kuidas valida auto, mis lahendaks kõik transpordiprobleemid tulevasteks aastateks ning see seeria on mõeldud rohkem esmasele autoomanikule ja algajale. Kogenud autoomanikule ning automaailma fanatile on enamus siin loetletud nõuanded ilmselt ilmselged.

Kindlasti ei ole sa pärast selle postituse lugemist valmis näljaseid müügimehi üksinda käsile võtma, sest kogu teemakohane lugemine ei ole kaugeltki ühe õhtu, veel vähem ühe postituse ettevõtmine. Kuid, eks selle vältimiseks olemegi võtnud käsile kirjutada käsiraamatu endale parima auto valimiseks, kuna masendus, mis end sisse sätib paar kuud pärast vale auto soetamist võib murda isegi kõige külmaverelisema rahakoti südame.

Nagu iga asi siin maailmas, algab ka õige auto leidmine põhjalikust eeltööst, mida tuleks alustada mõistmisest, miks sa autot vajad.

Sõiduki eesmärkide defineerimine

Lihtne on unistada sellest, mida tahta oma tulevasse autosse, kuid mõtekam on läheneda auto valimisele küsides, “milleks mul autot vaja on?”, sest ilus ja tehnoloogilisi vidinaid täis auto on alati šeff ja lahe, kuid sõiduki valimine peaks ennekõike tuginema praktilistele kaalutlustele nagu:

Mitu reisijat peaks su auto ideaalselt mahutama?

Enamus autosid mahutavad 5 inimest, kuid mitmetel autodel on pikemaid vahemaid sõites tagumisel keskmisel istmel istumine puhas piin, seega täisväärtuslikeks istekohtadeks saab lugeda vaid 4. Seega kui sa tahad suvel sõpradega Euroopasse roadtripile  või niisama täis autoga pikemale sõidule minna, võta sõbrad proovisõidule kaasa ja veendu, et taga keskel kannatab kanni kosutada.

bmw-x5-7-istet

Pildil: BMW X4

Kui pead sõidutama rohkem kui 5 inimest, siis tasub kaalutleda kolmanda istmereaga sõidukit, ehk mõnda väikebussi/pereautot või maasturit, mis võivad mahutada tihti 7 või 8 inimest. Kui on vaja mahutada 8 täiskasvanut, siis tasub vaadata mahtuniversaale või suuremaid maastureid.

Igaüks teab, et 2 uksega kupee tagaistmele vääneldes ronimine, et sattuda kramplikku istumisasendisse, pole kunagi olnud kiitmist väärt sõidukogemus. Lisaks tagaistme nihutamine vaid selleks, et toidukaupa või last turvaistmesse läbi kitsa avause sättida, muutub kiiresti piinarikkaks tegevuseks.

Mõtle eri olukordadele, milleks tahaksid autot kasutada ja inimestele, keda tahad kaasata.

Kui suurt pakiruumi sa vajad?

Enamikul autodel on piisavalt pakiruumi, et mahutada reisipagasit või matkavarustust, kuid kui tead juba ette, et sul on tulevikus vaja transportida midagi suuremat/pikemat, siis tasub vaadata sõidukit mille pakiruumi saab laiendada tagaistmete allalaskmisega.

Selleks on väikeautode klassis olemas luukpära, millel on pagasiruum ühendatud salongiga ning istmete alla laskmisel on pagasimahutavus väikese ja vähekuluka auto kohta küllaltki hea. Sama suuruse sedaaniga võrreldes on luukpäradel reeglina rohkem ruumi ning kauba peale ja maha laadimine on mugavam.

2011-bmw-x6

Pildil: BMW X6

Kui kavatsed tihti transportida ehitusmaterjale või muud suuremat/raskemat varustust, tasuks autosse paigalduse kui ka sisse-välja tassimise kergendamiseks kaaluda mahtuniversaali, maasturit või universaali, mida saab laiendada tagaistmete eemaldamise või alla laskmisega. Tasub ka meeles pidada, et kolme istmereaga sõidukitel vähendab kolmas istmerida lastiruumi oluliselt.

Kastiautot või pikapit on mõistlik kaaluda, kui on kavas tihti transportida koormat, mis võib salongi määrida või on suurem kui tavasõidukisse mahuks. Reeglina on kastiautode mootorid suuremad ning kütusekulu ja varuosade maksumus kallim. Kastiautosid on kas 2, 4 või 6 kohalisi. 6 kohalisel kastiautol on reeglina 4 ust ja 2 kolmest istmerida.

Missugust sõidukogemust sa eelistad?

q

Järsk kiirendus, hea käsitlemine ja juhitavus on kõik olulised faktorid iga sõiduki puhul, kuid autoentusiastidel, kes naudivad sõitu ja igat aspekti juhtimiskogemuses, on eelmainitud prioriteetide nimekirjas tõenäolisemalt kõrgemal kohal. Sellisele autoarmastajale on ilmselt meelepärasemad enamik sportautodest ja kupeedest, mis suudavad rahuldada seda sõidujänu.

Siinkohal on ka paljudel tulevastel autoomanikel näilik dilemma: “kas praktilisus või sõidulust?”. Õnneks on tänapäeva autoturul valikut piisavalt, et leida tasakaal mõlema vahel. Kahjuks leidub automarke, kes üritades seda tasakaalu saavutada, ohverdavad sõidulusti tõttu reisija- ja pagasiruumi ja mitmed teised sõidumugavuse tõstjad.

Kas sulle on olulisem jõudlus või väike kütusekulu?

bmw_i7_i3

Pildil: BMW i8 ja BMW i3

Enamus autotootjaid toodavad ühele mudelile eri mootoritega variatsioone ning kõige sobivam sulle sõltub vaid sinu eelistustest.

Enamasti pakuvad kõige paremat kütuseökonoomsust keskmise suurusega 4-silindrilised ning rohkem sujuvust ja jõudlust V asetusega 6-silindrilised mootorid. On ka palju autotootjaid, kes suudavad pigistada ka 4-silindrilisest rohkem jõudlust ja paremat kütusekulu, kui teised. Näiteks BMW, Audi ja Mercedes lõpetasid oma väiksemahuliste 6-silindriga mootorite tootmise ja asendasid need 4-silindrilise ja turbokompressoriga mootorite vastu.

Turbokompressor töötab põhimõttel, et silindrist väljuvad ehk töötsükli läbinud heitgaasid kasutatakse ära, et käitada turbiini, mis surub sisselaske taktil suurema rõhu silindrisse, andes mootorile parema kaalu/võimsuse suhte. Turboga mootoritel on vaid murdosa suurem kütusekulu, kui ilma, aga jõudlust märgatavalt rohkem.

Ehk vajad vaid väikest, usaldusväärset, ökonoomset ja väikese kütusekuluga autot, millest piisab igapäevasteks sõitudeks ehk miskit, mis ajab ära kõige lihtsama ja ei vaja palju. Kuigi on palju autosid, mis täidavad neid kriteeriumeid, tasub alati teha hoolikalt eeltööd, sest olenemata sõiduki hinnaklassist, on igas klassis ja kategoorias omad mustad lambad.

Kindlasti on siinkohal ka oluliseks küsimuseks, kas diisel-,  bensiini- või elektrimootoriga auto ning ka alternatiivkütuseid mida tasuks kaaluda, kuid see on juba omaette teema, mida käsitleme põhjalikumalt juba mõnes tulevikulises postituses.

Kokkuvõtteks

Mõistame, et oleme vaid murdosa massiivsest autoturust, mille läbipaistvus kvaliteedis on enamjaolt hägune, sellepärast näeme vaeva, et murda seda malli. Seepärast jätkame me oma blogi tulevikus kindlasti ja käime detailsemalt läbi kõik vajalikud ostuprotsessiga seonduvad küsimused.

Kui sul on kohe vaja auto osta ning meie teemakohane kirjakomplekt pole veel oma lõpusirgel, siis pead kasutama traditsiooniliseid meetodeid, ehk usaldusväärseid nõuandjaid, asjatundjaid ja internetiavarustes olevaid lugemisallikaid.

Kui oled aga silmanud soositud sõidukit, on meie suureks soovituseks lugeda selle kohta palju arvustusi, külastada foorumeid, küsida teadjatelt ja kui teadjatest jääb puudust, võite alati meiega ühendust võtta. 

Kui tahta pakkuda parimat, peab esmalt kvaliteedi tundmiseks oskama märgata ja tõdeda, et on ka teisi hea töö tegijaid ja kuna oleme ettevõte, mis töötab põhimõttel olla läbipaistev, võib meie juurde tulla kõikide soovide ja küsimustega ning kui meie ei saa teid aidata, suuname teid heameelega edasi teistele tublidele teadjatele.

Kui sulle meeldis see postitus või leiad, et said siit väärt nõu, tee meile teene ja jaga meid sotisaalmeedias või soovita sõbrale, kui teine autot otsima hakkab.

Kui sul tekkis selle postitusega seoses küsimusi, siis saada meile e-mail myyk@autosky.ee või helista meile +372 5555 33 31