Jätkades Autosky veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

  • ASUME UUEL AADRESSIL: LÕÕTSA 8A

Kumma valiksid Sina: 2019 Audi A4 või BMW 3. seeria?

Pariisis toimunud autoshow on läbi saanud ja automaailma ette on taaskord toodud hulgaliselt uusi mudeleid erinevatelt tootjatelt.

Rõõmustada võivad ka Saksa autode fännid, kuna Pariisis esitleti nii uut 3. seeria BMW-d kui ka konkureerivat Audi A4 kompaktsedaani.

Needsamad kaks luksussedaani on omavahel igipõlised rivaalid ja ühtlasi ka Eestlaste lemmikmudelid. Kumb neist on aga parim, seda saad otsistada täna Sina, meie kallis lugeja.

Meie üleskutse on lihtne – loe läbi see lühike autosid tutvustav postitus ning kirjuta AutoSky Facebooki lehele kumma auto valiksid Sina. Jaga kindlasti ka kogemust, kui oled mõne eelmise generatsiooniga sõita saanud.

Head lugemist ja kommenteerimist.

2019 aasta BMW 3. seeria ja Audi A4

Saksamaa on teada-tuntud luksusautode tootja. Siit pärinevad enamus Eestlaste lemmikbrände nagu BMW, Audi ja Mercedes-Benz. Kohalikul turul on just BMW ja Audi omavahel suurimad konkurendid.

Huvitaval kombel asuvad BMW ja Audi peakontorid üksteisest vaid 50-minutilise autosõidu kaugusel (Mercedes-Benz on jäetud neist kahest natuke eemale). Siinkohal on vast kohane öelda, et hoia oma sõbrad lähedal ja vaenlased veel lähemal.

Nii BMW kui ka Audi peamisteks müügihittideks on kompaktsed 3. seeria ja A4, mis pakuvad luksuslikku ja sportlikku sõidukogemust suhteliselt mõistliku hinna eest. Mõlemad mudelid said endale Pariisi autoshow’l täiendust, kus esitleti 3. seeria BMW uhiuut 7. generatsiooni koodnimega G20.

Audi on vastulauseks teinud olemasolevale 9. generatsiooni A4-le väikese Nip & Tuck ilukuuri, eesmärgiga hoida mudeliseeriat värskena kuni järgmise generatsiooni turule tulekuni.


Vaatame, mis on masinate juures muutunud.

Disain

3-seeria disainikeel on alati natuke julgem olnud oma 5. ja 7. seeria vendadest. Sama stiilisuunda näitab ka uus mudel, kasutades erinevaid agressiivseid ja sportlikke kujunduselemente.


Audi A4 on uuenduste osas hoidnud väga rahulikku joont, tehes auto üldises väljanägemises ainult minimaalseid muudatusi. Autotootja on tõenäoliselt võtnud suunaks, et milleks muuta midagi, mis töötab niigi väga hästi.

Esiots

Peamise uuenduskuuri on läbinud just auto esiotsad.




BMW 3. seeria

Uus BMW jätab oma eelmisest generatsioonist (F30) oluliselt suurema mulje ja seda tänu mitmele kujunduselemendile. Näiteks on autotootja firmamärgiks saanud eesmine neerukujuline õhurest nüüdsest keskelt kokku ehitatud. Samuti on seda tehtud laiemaks, puudutades lausa esitulesid.

Suurema muudatusena on laiemaks muudetud ka esiotsa alumist õhuvõre, tagades seeläbi parema õhutakistuse (0.23 Cd).

AUDI A4

Audi on võtnud välise disaini osas vägagi konservatiivse lähenemise. Selliselt ei leia uuelt A4-lt esiotsalt pea ühtegi suuremat uuendust. Väiksemaid muudatusi on aga mitu.

Väiksematest muudatustest jääb silma Audi eesmine õhurest, mis on saanud natuke uuema väljanägemise ja on tõstetud auto kerest rohkem esile. Samuti on ümber disainitud poritiivas olevad alumised õhuavad – trikk, mille Audi õppis BMW-lt. Tänud sellele on võimalik vähendada auto üldist õhutakistust, juhtides osa eestpoolt tulevast õhust rataste peale.

Küljed

Autotootjad on sama kujundusstiili jätkanud ka masina külgede peal. Selliselt on BMW küljed tugevamate joontega, olles oma eelkäiast jõulisem ja pilkupüüdvam. Audi A4 jätab taaskord aga puhtama ning klassikalisema mulje.


BMW 3. Seeria

BMW 3. seeria külge kaunistavad kaks väljaulatuvat horisontaalset joont, mis koonduvad auto tagaosas. Lisaks on mainimist väärt tagumise aknaklaasi C-piilari poolne külg, kus avanev ukseklaas on ilma äärekatteta. Seda on autotööstuses hakatud kutsuma Hofmeisteri veidruseks (ingl. Hofmeister kink).

AUDI A4

Audi A4 külg ei ole suuremaid muudatusi näinud alates aastast 2012. Sarnaselt oma eelkäiatega, on peamiseks kujunduselemendiks esituledest alguse saanud kerest väljaulatuv horisontaalne triip, mis jätkub kuni tagumiste tuledeni. Uste alumises osas olevat horisontaalset triipu kaunistab nüüdsest Audi neljarõngaline logo.

Tagaots

Tagumist otsa luues on mõlema autotootja disainerid suhteliselt sarnaselt mõelnud, kus mõlemal mudelil on pikad ja kandiliste nurkadega tagatuled ning väljapaistev summutiots kere mõlemal poolel.



Selliselt jätab Audi A4 puhtama ning rahulikuma mulje oma sirgete joontega, mis oleks kohati justkui nagu joonlauaga tõmmatud. Peamise muudatusena on eelmise mudeli ümarad summutiotsad nüüdsest asendatud nurgeliste väljalaskeavadega.


Uut 3. seeria BMW seevastu kaunistavad lisaks ka tagumistes poritiibades olevad õhuavad ning silma jääb ka summuti otsi katva põrkeraua väljaulatuv osa, jättes A4-st laiema ja värskema mulje.

Salong

Rääkides salongi väljanägemisest, jätavad mõlemad masinad igati sümpaatse esmamulje. Audi on muutnud oma salongi väljanägemist jällegi minimaalselt, tehes põhimõtteliselt ainult keskkonsoolil asuva ekraani natuke suuremaks. Kindlasti ei jäta see halba üldmuljet aga võib tekitada praegustele Audi omanikele küsimuse, milleks vahetada olemasolev uue vastu.


Tehnoloogiliselt pole kahjuks Audi A4 juures kasutusele võetud uusimaid lahendusi, mida Audi on oma A6 ja A7 mudelites kasutusele võtnud. BMW on seevastu lisanud palju uut nagu näiteks häälaktiveeritava virtuaalse abimehe, viipega juhitava keskkonsooli ja mitmeid uudseid juhiabi süsteeme.


Üldiselt võib aga öelda, et mõlemad autod on täis tipp-tehnoloogiat, pakkudes kasutajale äärmiselt mugavat ja lustiküllast sõidukogemust.

BMW 3. Seeria

BMW on oma 3. seeria salongi puhul kõvasti rohkem vaeva näinud. Kuulda on võetud klientide negatiivseid kommentaare eelmise F30 generatsiooni kohta, kus probleemiks oli liialt keeruline keskkonsool. Uues mudelis moodustavad roolitagused näidikud keskkonsooliga ühte ning loogilise terviku. Lisaks on BMW mõelnud oma sõitjate meeleolu tõstmise peale, lisades salongi ohtralt värvilisi LED lampe.


Kõige ägedam tundub aga olevat 3. seeria uued digitaalsed abimehed. Näiteks suudab masin jätta meelde Sinu viimased paarkümmend edaspidi sõidetud meetrit ja suudab seeläbi masina täpselt tuldud teed mööda välja tagurdada.


Meediat saad nüüdsest juhtida kas käega viibates või häälkäsklustega läbi intelligentse abimehe. Viimasele võid näiteks anda märku, et tahad oma energiataset tõsta, mispeale lülitab abimees temperatuuri jahedama peale, võtab katuseluugilt katte, paneb salongi LEDid erksamini põlema ning laseb makist kiiremat muusikat.


Aa, ja muusikat saad nüüdsest tänu BMW poolt sisseehitatud SIM-kaardile striimida täiesti tasuta.


Audi A4

Tuleva aasta Audi A4 salon on oma väljanägemiselt äravahetamiseni sarnane eelkäiaga. Keskkonsoolis paiknev digitaalne ekraan endiselt “hõljub” konsooli kohal. Nüüdsest on ekraani küll suuremaks muudetud, olles 8.3”. Ekraani juhib uus ja kiirem MMI süsteem, mis endaga kaasa mitmeid huvitavaid võimalusi nagu vabateksti otsimine, WiFi ja LTE toe, navigatsiooni jne.

2019 Audi A4 ja 3. seeria BMW mootorid

BMW leeris on suurimaks üllatuseks manuaalkäigukasti puudumine teatud mootorivalikute puhul. Ainukesed manuaalkastiga mudelid on nüüdsest tagasihoidlikud 318d ja 320d. See uudis on juba ka negatiivset kõlapinda saanud tõeliste BMW fännide puhul, kes kasutavad manuaali kurvide külg ees läbimiseks.


Oodata on ka 6-silindrilist M340i turboga mudelit, mida viib edasi sportlik 374-hobujõuline ajam. Selliselt jõuad 0-100 km/h vaid 4.4 sekundiga. Eestis enimmüüdud 320d mootor toob esile 187 hobujõudu ning 400 Nm väänet ja pakub keskmiseks kütusekuluks 4.4 – 4.7 l / 100km kohta.


Audi leeris pole uue A4 mootorivaliku kohta suurt mingit infot liikunud. Selliselt võib eeldada, et tõenäoliselt hakkavad 2019 aasta mudelid kasutama olemasolevaid ajameid. Kui see peaks nii olema, siis võid bensiinimootorite valikus kohata nii 1.4 L kui ka 2.0L mootorit. Diiselmootorite puhul saad valida 2.0 ja 3.0L mootorite vahel.  

BMW 320d
 
Audi A4 2.0 TDI
2.0L
Mootor
2.0L
140 / 190
Võimsus (kW/hj)
140 / 190
400
Vääne (Nm)
400
6-käiguline manuaal/
8-käiguline automaat
Käigukast
6-käiguline manuaal/
7-käiguline automaat
7.1
Kiirendus (0-100 km/h)
7.8
4.2
Keskmine kütusekulu (l/100 km)
4.3-4.5

Kokkuvõte

Nagu näha hakkavad tuleva aasta Eesti teid kaunistama igati eeskujulikud Saksa luksusautod. Meie küsimus on aga millise neist kahest iludusest valiksid Sina?


Selleks jäta oma kommentaar meie Facebooki seinale, vajutades siia.