Jätkades Autosky veebilehe kasutamist, nõustud meie kasutajakogemuse parandamiseks mõeldud küpsiste ja nende kasutamise tingimustega. Loe lähemalt

  • Läike tee 6

Tüüpilised suvised automured

Talve teatakse küll kui auto tõsisemate probleemide allikat, kuid ka suvine ekstreemsus võib olla sama kahjulik korralikult hooldamata sõidukile. Sestap pole ilmastiku murevabadus kaugeltki vabandus oma auto eest mitte hoolitsemiseks.

Auto omaniku valvas vaist ei tohiks kunagi puhata, kuna sõiduki eest hoolitsemine on juulis sama tähtis kui jaanuaris, küll aga on murekohad veidi erinevad. Esiteks…

 

Probleemid õhukonditsioneeriga
What-do-the-air-conditioning-noises-try-to-inform-us-of

Õhukonditsioneeri või kliimasüsteemiga esineb enim muresid suvel. Peamiselt, kas vajab täitmist kliimasüsteem, kompressor, kondensaator või on elektrisüsteemis lühis/kaitse läbi.

Kuidas ennetada: Kui tunned, et kliimasüsteem ei ole ideaalses korras, kas õhk pole enam nii jahe või puhub õrnemini, siis broneeri aeg ja vii auto kindlasti asjatundja juurde. Nagu iga asjaga auto hooldamises – “mida varem, seda parem”.

 

Auto ülekuumenemine
auto-ülekuumenemine

Auto ülekuumenemine võib olla tingitud põhiliselt kahest asjast, kas liialt kuumast temperatuurist ja/või vigasest jahutussüsteemist. Kui näed, et mootoriõli temperatuur on ebanormaalselt kõrge või jahutussüsteemi hoiatustuli hakkab armatuuris tööle, siis sõida teepervele, lase autol jahtuda ja mine mehaaniku juurde niipea kui võimalik.

Valede olude kokkusattumus ülekuumenemisega võib lõppeda tõsiste mootori kahjustustega, mille parandus pole kunagi odav.

Kuidas ennetada: Ülekuumenemisega seotud probleeme saab ennetada hoides regulaarselt silma peal kõikidel auto õlidel ja vedelikel. Meie partnerettevõttel Carfoxil on ka postitus õlide ja vedelike vahetusest ja oma silmaga kontrollist.

Auto jahutusvedelikku või antifriisi tuleks vahetada regulaarsetel intervallidel. Jahutusvedelikul loeb, kas ta on OAT (Organic Acid Technology) või silikaadi baasil tehtud. OAT baasil on punane alates G12 tähisest jahutusvedelik ja seda ei pea 2 aasta tagant vahetama. Punane OAT on juba longlife, ehk selle omadused ei vähene kuniks süsteemi ei satu muud välised saasteained.

Seega punast tegelikult ei pea 2 aasta tagant vahetama, vaid siis kui mõni suurem osa jahutussüsteemis vahetatakse ja osa jahutusvedelikust lekib välja. Üldiselt, kui jahutusvedelik on OAT, kuid muud värvi kui punane, siis on ka eluiga pikem.

Sinine ja roheline on üldiselt silikaadi baasil G11 või alla ning neid peab vahetama iga 2 aasta tagant.

 

Probleemid katalüütilise muunduriga

Kui süüteküünalde või nende juhtmetega on probleem, mille tagajärjel põlemata kütus siseneb väljalaskesüsteemi võib see põhjustada katalüütilise muunduri läbipõlemise ja riknemise.

Katalüütilise muunduri ummistumine ja riknemine võib põhjustada auto jõudluse langust ning läbipõlemata kahjulike gaaside sattumist väliskeskkonda.

Kuidas ennetada: Lase korralistel hooldustel üle vaadata süüteküünlad, mootor, lambda andur ja katalüütiline muundur.

Probleemid akuga

Aku kannatab kõige rohkem talvise külma ja suvise kuumaga ehk ekstreemsetes tingimustes. Seega, enne kui võtad ette tähtsa retke veendu, et aku on veel täie tervise juures. Auto elektrisüsteemi kohta lähemalt soovitame lugeda Carfoxi postitust.

Kuidas ennetada: Aku vanuse teadmine on siinkohal esmane abimees, kuna akude eluiga on keskmiselt 3-5 aastat. Muidugi on ka erandeid, kuid sinna vanusesse jõudes tasuks töökoja külastusel lasta kontrollida ka aku seisukorda.

Lekked
auto-lekib

Eesti aastane temperatuuri amplituud mõjutab autos olevate kummist osade eluiga märgatavalt. Kumm muutub rabedaks ning lekked on kerged tekkima, seega hoia silma peal, et auto alt ei tilguks. Kui tilgub, siis jäta meelde kust, mis tekstuuri ja lõhnaga vedelikku tilkus ning mine esimesel võimalusel mehaaniku juurde ning räägi talle lähemalt.

 

Kuidas ennetada: Kui kontrollid õlide ja vedelike seisukorda ja taset, siis heida pilk peale ka kummist osadele ning vääna neid õrnalt. Kui näpud kattuvad kummipuruga ning voolikutel on mõrad sees, siis tuleks tõenäoliselt need välja vahetada.

 

Rehvide seisukord

Suve kuumad tingimused mõjuvad rehvidele küllaltki laastavalt. Peamiselt kuna kumm muutub kuumal asfaldil sõites kuumaks ja seeläbi pehmemaks, paindlikumaks ning vastuvõtlikumaks igasuguste teravate asjade suhtes.

Tasub veenduda, et rehvidel puuduksid tõsised muhud/kahjustused ning mustri sügavus ja rehvide rõhk oleks normis. Isegi 5-kraadine välistemperatuuri muutus põhjustab umbes 2% rehvirõhu muutuse. Küll aga tasub igal rehvil arvestada ka osmoosist tuleneva rehvirõhu langusega, mis on iga kuu umbes 2% kuni 5%.

Kuidas ennetada: Lase igal korralisel hooldusel rehvide seisukorda hinnata ning küsi mehhaanikult rehvide kulumise kohta. Kui soovid ise rehvide hindamise osas ekspertiisi teostada siis loe Carfoxi postitust rehvidest.  

 

Kokkuvõtteks

Suvi on mõeldud nautimiseks, mitte tee ääres automurede lahendamiseks ning kui kavatsed võtta ette pikema suvise autoreisi siis soovitame tutvuda meie partnerettevõtte Carfoxi autoreisi ettevalmistuse nimekirjaga.

 

Kui teostad autole ise kontrolli, siis soovitame ka tutvuda meie “kasutatud auto ostu juhendiga”, kus anname põhjalikuma ülevaate igasugu vilinate, susinate ja kriginate diagnoosimiseks.

Soovime teile turvalist teed ja mõnusaid suviseid väljasõite!

Kui leidsid siit postitusest kasulikku nõu või leidsid midagi mida varem ei teadnud, siis jaga seda postitust ka sõprade seas või sotsiaalmeedias.

Mõnusat suve 😉